HOŞGÖR’Ü DOKUMA ŞENLİĞİ
1-2-3 Eylül 2018/Buldan
TRİPOLİS-dokumacılığın tarihini sunuyor bize, hem Anadolu da dokumacılığın tarihe uzanan sembolü hem de Buldan dokumacılığının arkeolojideki izdüşümü…YAYLA GÖLÜ, Buldan’ın zengin çevresi, doğal yaşamın sembolü, Anadolu’ daki bir çok yörede olduğu gibi toplumsal yaşamın sağlıklı sürdürülmesi için korunması, gelecek kuşaklara sağlıkla taşınması gereken kültürel bir değer.KUŞLAR, gölün yaşamına can katan bir gerçeklik, gölün korunması doğal gelişimi için en somut gerekçe, göçmen ve yerel kuşlar, bu gölün doğal yaşamı ile can buluyor, Buldan’a hayat veriyor.HOŞGÖR tarih, kültür ve üretim bileşeni olan üretim nesnelerin den birisi ve onların sembolü olan Buldan’ın narin, şeffaf yüzü.Hoşgörü dokuma şenliğinde, Değerlerin birleştiği bir farkındalık hareketi yapmayı hedefledik.HOŞGÖRÜN KUŞLARLA DANSIYLA; sanatsal tekstiller ve ses/hareket/müzik birlikteliğini –gerçekleştirdik. Ritim yaratmaktı amaç.Sanatsal bir sunumla Tripolisi, Yayla gölünü, gölün görsel ve fonetik zenginliği olan kuşları, sanatsal bir gösteride bir araya getirdik. Gelecek kuşakların gölün değerini algılayıp koruma çabalarını sürdüreceği umudumuzu besleyen tekstil ve dans gösterisi oluşturduk.Etkinlikle; dokumacılığa bir zenginlik, doğa çalışanlarına destek, Buldanlı çocuklara sanat ve yaşamın birlikteliğini uygulayarak paylaşarak gösterdik. Bundan böyle Buldanlı çocuklar yeteneklerini ve becerilerini yaşamı algılamak için, gelecek umudunu artırmak içi, talep edecekler; Buldan’ın tüm zenginliklerini her yıl yaratıcılıkları ile geleceğe taşıyacaklar. ”Kuşlar Yayladan Geçince, Kuşlar Hoşgör’e konunca” adlı, etkinlikte çocuklar her yıl Hoşgör bezi üzerine Buldan’ın zenginliklerini taşıyarak “Mumlama Batik ”yapmayı sürdürebilecek.Bu çerçevede, sanatçılar bir kuşu doğa fotoğrafçısının baktığı yerden başka bir yere taşıyor, diyebiliyoruz.Bu bize Buldan’ın yaratıcılığı besleyen ne kadar çok zenginliği olduğunu gösteriyor. Yayla Gölünün neden korunması gerektiğinin de gerekçesi oluyor.Çünkü; göl yalnız bir göl değildir. Kuş yalnızca kanatları olan doğanın bir canlısı değildir.Hem mumlama batik çalışanlar, hem tekstil tasarımcıları, hem dansçılar yaratıcılıklarını “Hoşgör’ü n Kuşlarla Dansı” için kullandılar. Sanatsal gösteriyi; seçilen kuşun sanatçı tarafından fark edilen özgün yanını bir duyguya dönüştürerek görselleştirmek, bir giysiye dönüştürdükten sonra, ona hareket ve ses vermek olarak ifade edebiliriz. Sanatçılar, doğa fotoğrafçıları doğa tutkunları gezginciler tarafından bazen fark edilen bazen görülmeyen ama o kuşa özgü yanların içinden seçilmiş bir özelliği, bir duyguyla ifadelendirerek yorumladılar.Bu çok yönlü projeye her şekilde katılan emek veren destek olan izleyen herkese merhaba!Sanatsal Tekstil Grubu Sanatsal Gösteri Ekibi
Günay Atalayer Şebnem Yüksel
İrem Sabanuç Gönül Nilüfer Ormanlı
Başak Özdemir Uysal Dicle Doğan
Vildan Tok Dereci Fırat Kuşçu
Ebru Dikmen Varol Doğanalp Dulkadir
Hüseyin Emre Birinci Salih Usta
Şenel Genç Gülnara Golovina
Lütfiye Gül Gündüz Özlem Kaya
Maşide Lyochi Tuğba Özkul
Feriha Işıldar Hekim Deniz Soyarslan
Esat Destanoğlu Erkan Akbulut
Melike Güral Seda Gürdoğan
Nilüfer Ünay Çubukçu Rüçhan Gürşen
Nigar Demirtay Hülya Tekin
Fatma Kaya
Cihan Gözel
Aşk Emektir -1/ Çulha Kuşu
Aşk Emektir -2 / Çulha Kuşu
Gizli Gözler / Bahçe Çintesi
Minik Bir Kuş,Bir Tebessüm / Kırlangıç
Minik Olsa da Cesurdur / Düdükçün
Başrol Oyuncusu / Uzun Bacak Kuşu
Tanışma / Balıkçıl
Gelip Geçici –Döngü / Şahin ve Erguvani Balıkçıl
Umay / Adım Kara Leylek
Hırçın / Kızıl Sırtlı Maskeli Örümcek Kuşu
Gagasının Mahareti / Çulha Kuşu
Dansın Üç Hali / Uzunbacak Kuşu
Hoşgör’ü Taşıyan Kuşlar / Tepeli Toygar
Bağbozumu / Boz Öter Ardıç
Kuş Ölür,Sen Uçuşu Hatırla / Saka
Kuşlar Meclisinin Kılavuzu / Hüt Hüt-İbibik Kuşu
Dönüş / Sığırcık
Kızıl Meftun / Keten KuşuHoşgörle Tasarım Grubu Prof.GünayAtalayer – Eylül -2018